V Montessori Children’s House provázíme děti metodou Dr. Marie Montessori.
Co to pro nás znamená?
Máme pro děti připravené prostředí, které je vede k samostatnosti, sebeobsluze, trpělivosti a kreativitě, ale zároveň klade důraz na bezpečnost a ohleduplnost. Také rozvíjí soustředění, řád, pořádek, koordinaci pohybu, jemnou a hrubou motoriku.
Naše připravené prostředí obsahuje 5 koutků se specifickými oblastmi – Praktický život, Smyslová výchova, Jazyk, Matematika a Poznáváme svět. V každé oblasti jsou Montessori materiály, které jsou doplněny i o další vytvořené pomůcky.
Praktický život
Tato oblast je velmi důležitou součástí Montessori prostředí. Když dítě přichází k nám do třídy je to první oblast, se kterou přijde do kontaktu. Jsou to aktivity, které zná z domova. Do Praktického života patří bezpečná chůze a orientace v prostoru, manipulace s různými předměty, zdvořilostní formy chování, příprava svačiny, péče o sebe sama a prostředí kolem. Celá tato oblast nepřímo připravuje děti na psaní, čtení a matematiku.
Smyslová výchova
Děti v tomto věku moc rády zapojují všechny smysly. Zkoumají a absorbují vše, co kolem sebe vidí. Je úžasné jim to zprostředkovat pomocí smyslového materiálu, který je pestrý, úhledný, má logickou posloupnost, izoluje jeden smysl a jednu vlastnost. Děti objevují neuvěřitelné věci jako například vnímání a rozlišování velikostí, barev, tvarů, zvuků, struktury, hmotnosti, teploty a další vlastnosti, které dítě pomocí fantazie vymyslí.
Jazyk
Děti se u nás učí anglický jazyk. Podle toho máme přizpůsobený materiál tak, aby děti rozvíjely anglický jazyk kreativně, smyslově a hravě. Děti se nejdříve učí mluvit, poté psát a nakonec číst. Materiály postupují od předmětů, přes kartičky až k písmenům, slovům a větám.
Matematika
Děti se seznamují s matematikou přes „prsty“. Rukama jim projde jednotka, desítka, stovka a tisíc. Tady ale nekončíme, dítě zkoumá, jak počítat do milionu a zkouší dávat čísla dohromady tak, že sčítá a odčítá několikaciferná čísla. Násobí a dělí, čte slovní úlohy a seznamuje se se zlomky.
Poznáváme svět
Je to nádherná oblast, se kterou se dítě setkává každý den. U nás ve třídě zkoumáme svět kolem sebe pomocí map, glóbusů, rostlin, živočichů, pokusů, odlišení toho, co je živé a toho, co je neživé. Seznamujeme se s časem a dějinami, ročními obdobími, měsíci, dny a hodinami. Objevujeme svět i venku na zahradě, kde děti pečují o rostliny a zvířátka.
Praktický život
Tato oblast je velmi důležitou součástí Montessori prostředí. Když dítě přichází k nám do třídy je to první oblast, se kterou přijde do kontaktu. Jsou to aktivity, které zná z domova. Do Praktického života patří bezpečná chůze a orientace v prostoru, manipulace s různými předměty, zdvořilostní formy chování, příprava svačiny, péče o sebe sama a prostředí kolem. Celá tato oblast nepřímo připravuje děti na psaní, čtení a matematiku.
Smyslová výchova
Děti v tomto věku moc rády zapojují všechny smysly. Zkoumají a absorbují vše, co kolem sebe vidí. Je úžasné jim to zprostředkovat pomocí smyslového materiálu, který je pestrý, úhledný, má logickou posloupnost, izoluje jeden smysl a jednu vlastnost. Děti objevují neuvěřitelné věci jako například vnímání a rozlišování velikostí, barev, tvarů, zvuků, struktury, hmotnosti, teploty a další vlastnosti, které dítě pomocí fantazie vymyslí.
Jazyk
Děti se u nás učí anglický jazyk. Podle toho máme přizpůsobený materiál tak, aby děti rozvíjely anglický jazyk kreativně, smyslově a hravě. Děti se nejdříve učí mluvit, poté psát a nakonec číst. Materiály postupují od předmětů, přes kartičky až k písmenům, slovům a větám.
Matematika
Děti se seznamují s matematikou přes „prsty“. Rukama jim projde jednotka, desítka, stovka a tisíc. Tady ale nekončíme, dítě zkoumá, jak počítat do milionu a zkouší dávat čísla dohromady tak, že sčítá a odčítá několikaciferná čísla. Násobí a dělí, čte slovní úlohy a seznamuje se se zlomky.
Poznáváme svět
Je to nádherná oblast, se kterou se dítě setkává každý den. U nás ve třídě zkoumáme svět kolem sebe pomocí map, glóbusů, rostlin, živočichů, pokusů, odlišení toho, co je živé a toho, co je neživé. Seznamujeme se s časem a dějinami, ročními obdobími, měsíci, dny a hodinami. Objevujeme svět i venku na zahradě, kde děti pečují o rostliny a zvířátka.
Podívejte se, jak vypadá náš běžný den
08:00–08:30 | Příchod dětí |
08:00–11:00 | Pracovní blok/dopolední svačina |
10:30–11:00 | Elipsa – projekt dne, téma měsíce, čtení, zpívání, povídání |
11:00–12:00 | Pobyt venku / příprava na oběd |
12:00–13:00 | Hygiena, oběd |
13:00–13:15 | Vyzvednutí dětí s půldenním programem |
13:00–13:30 | Odpočinek/spaní, čtení knížek |
13:30–15:00 | Pobyt venku |
15:00–15:30 | Hygiena, odpolední svačina |
15:30–16:00 | Vyzvednutí dětí |
15:30–16:15 | Odpolední kroužky |
16:00–17:00 | Družina |
08:00–08:30 |
Příchod dětí |
08:00–11:00 |
Pracovní blok/dopolední svačina |
10:30–11:00 |
Elipsa – téma měsíce, čtení, zpívání, povídání |
11:00–12:00 |
Pobyt venku / příprava na oběd |
12:00–13:00 |
Hygiena, oběd |
13:00–13:15 |
Vyzvednutí dětí s půldenním programem |
13:00–13:30 |
Odpočinek/spaní, čtení knížek |
13:30–15:00 |
Pobyt venku |
15:00–15:30 |
Hygiena, odpolední svačina |
15:30–16:00 |
Vyzvednutí dětí |
15:30–16:15 |
Odpolední kroužky |
16:00–17:00 |
Družina |
Spolupáce
Spolupracovali jsme s Centrum Dialog na podpoře africké holčičky Nadii Ramadhan.